Lábtorna, csak napi 5 perc a lúdtalp ellen

A lábtorna azonban más okból is fontos, bár nyilvánvalóan komoly hatással van az idegrendszerre is, a lábfej és az egész test egészségével kapcsolatos feladata van. A legfontosabb szerepe ugyanis a lúdtalp és társai megelőzése vagy épp gyógyítása szempontjából van. A supinált cipő viselésére szoruló gyerekek szülei már minden bizonnyal tisztában vannak a lábtorna fontosságával. A kialakult lúdtalpat ugyanis supinált cipővel és lábtornával kombinálva szokták kezelni. De mi a helyzet a kialakulófélben lévő elváltozásokkal, vagy épp a teljesen egészséges lábakkal? Az igazság az, hogy ebben az esetben is érdemes figyelmet fordítanunk a lábfej átmozgatására.

A lábtorna nagyon hasznos minden korosztály számára. Mivel a lábfej izmainak rendszeres és hatékony átmozgatása segíti a gyerekeket abban, hogy egészségesen fejlődjön a lábuk. Ezzel a testtartásra, mindennapi mozgásra is hatással vagyunk. Hiszen a megfelelően tartott, megfelelően mozduló-működő lábfej a test tökéletes alátámasztása. A lúdtalp és bokasüllyedés, valamint a többi lábprobléma megelőzését is segíti a rendszeres torna. Hogy milyen gyakorlatokat végezzünk? Már az is komoly segítség, ha hagyjuk, hogy sokat mozogjon a szabad levegőn. Persze fókuszált tornára is szükség van. Nézzünk néhány példát.

Először is vegyünk egy labdát. Először görgesse végig a talpán a kicsi, akár állva, akár ülve, ide-oda. A következő labdás gyakorlat lehet az, hogy leül egy székre, és a két lábával, a talpa belső élével kell felemelnie majd letennie a labdát. Ezt a gyakorlatot is többször meg lehet ismételni. Majd a labdákat egymásnak adogathatjuk, így lábbal, oda-vissza. A következő játék során papírgalacsinokat, vagy apró tárgyakat kell szétszórnunk, és lábbal, talppal kell felszedegetni őket. Ezzel alaposan átmozgatjuk a sok kicsi izmot, amely a lábfejet alkotja. Végül zárófeladatként egy-egy kört lehet menni a szobában teletalpon, lábujjhegyen, külső lábélen majd belső lábélen.